úterý 15. října 2024

Kámen, kámen, kámen

Život také není kalibrovaný, nemá umělé hrany, nehraničí, vůbec.

Položil jsem natěsno k sobě 820 kg přírodních pískovců sekaných na 3–5 cm tloušťky o rozměrech 10–50 cm tvarově neupravovaných na plochu zhruba 12 metrů čtverečních a nemusel tudíž skládačku reklamovat. Udělat rozvrh pro gymnázium mi přišlo o trochu jednodušší.

Kámen je pevný, neuhne, v tom je jeho síla, a pamatuje si. Nepočítaně jsem se každého dotknul. Vyplatilo se nespěchat. Počkat, až se řešení ukáže. Odstoupit si a ujistit se, že výsledek je nerušivý. Zpočátku žádný nechtěl být první, ale když bylo se stále omezenějším výběrem kamenů těžší najít, kam by sedly, musel jsem se smát, jak se mi samy nabízely do ruky.

Hodiny jsem si užíval hledání a napínání své trpělivosti, pochopil nevratnost ukvapeného jednání, pročistil si hlavu, protáhl svaly, narovnával si záda s pocitem stavitele katedrál a nakonec udělal s kameny v zahradě velkou parádu, takže dlužím já jim.

Žádné komentáře:

Okomentovat